東京キヤビン-Music Entertainment News

音楽エンタメ動画ブログ-オモシロと感動だけ。

東京キャビン

ニュースとテレビとSNSチェックと夕食と菓子をやめております I stopped checking news, TV programs, SNS and having dinner and sweets

   

最近いろんなことを辞めているのですが、それによってどうなるのか? 記録の意味も込めて書きます。

I've started to quit various things these days. Let me see what would happen. This is a kind of record.  

グーグルにニュース表示が出ないようにしました。設定でDiscoveryというのをオフにすれば真っ白の画面になり、検索しか出てきません。Yahooニュースはそもそも観てません。

I changed the google setting on my adroid smartphone so that news won't pop up anymore. When you turned off Discovery app, the google serch engine interface will be a plaine white wall except a serch wind. I have never seen Yahoo News.

 Google Discover をオフにする方法  How to turn off your Google Discover

https://youtu.be/2BvavuEJH30

Androidで通知されるGoogleおすすめ記事(Discover)の通知をオフにする方法
104 回視聴•2020/07/04  ITツールの使い方

テレビのニュースを一切見てはいけない理由  Reasons you should not watch TV news

https://youtu.be/AJg2oOOSVrw

【漫画】テレビのニュースを一切見てはいけない理由【マンガ動画】
294,696 回視聴•2021/01/29 【新】フェルミ漫画大学 チャンネル登録者数 21.3万人

  • ニュースは恐怖心を煽ってクリックさせる>>​ 悪いニュースは広告料が稼げるから増える
  • 大事なことはニュースを見ていなくてもわかること
  • 時間がもったいない
  • 意思の力で見ないようにすることはできない
  •  幸せに生きるためには、見えなくていいものがある。
  • ​News kindle fear in you
  • Bad news increase because they can generate money​   
  • No need to watch news to know things important
  • Don't waste you time
  •  Your will cannot beat news
  • There are things you don't have to watch to live your happy life  

途中経過:自分と関係ないことでイライラする時間が減ります。なくなりました。大地震とか消費税とか、進退に関わるような超重要なニュースはJapan Times1面に大きく出るのでそれで十分です。(Japan Times online も、専らBusiness欄だけしか読んでいません)

Progress: I dont' spend my time for gettomg iritated by news and ideas that are basically nothing to do with my life. Critically important news, such as huge earthquakes and consumption tax, will be displayed in the top page of Japan Times and that's enough for me. (I only check the Business pages of Japan Times online for my job.)

テレビやめた  I stopped watching TV programs

ほとほとNHKの言い草にうんざりしました。近々テレビは全く映らない純粋なディスプレーに買い替え予定です。

 「テレビ捨てろ」イケハヤ "Throw away TV" Hayato Ikeda

https://youtu.be/CQ2Fiu18948

成功したければ、さっさとテレビ捨てろ!
52,823 回視聴•2019/03/19 イケハヤ大学 

<テレビのデメリット> Cons of watching TV

  • 進行が遅くて脳が劣化 
  • NHK受信料の無駄(同じ料金ならNetflixを3倍速で見よう!)
  • 低レベルな情報で脳汚染
  • 物欲が刺激される
  • リビングの場所を取る
  • Slow process of TV programs will damage your brain
  • No need to NHK reception fee (You should watch Netflix at triple speed for the same fee)
  • Low level information will contaminate your brain
  • TV program will enhance your matemaristic desire
  • TV set needs large space in your living room

途中経過:全く困りません。見返りに時間が出来ました。Googleニュース、SNS、テレビ、これを観ないで浮いた時間は約1日2時間。2x30=60時間。その分まとまった勉強した方が良さそうです。

Progress: No problem at all. Instead I've got a chunk of time. I gained about two hours by stopping watching Google News, SNS and TV. 2 x 30 = 60 hours. It seems better to use the solid block of time for studying.  

テレビ業界そのものの質も落ちているようである   Quality of the TV indusry is falling

<テレビをやめると良いこと> Pros of stop watching TV

  • 情報収集の効率アップ
  • コスト削減
  • 部屋が広くなる
  • 無駄な買い物が減る
  • More effective information collection 
  • Cost-cut
  • Larger room space 
  • No impulsive buying

SNSや動画を毎日チェックやめた I stopped daily checking of SNS and YouTube

インスタやツイッター、そして大好きなYouTube、実はそれほど重要でない情報に時間と注意を使っていることに気づきました。いつもSNSに注意を向けている、というのは良く考えるとものすごく不健全な気がして来ました。チェックは1日1回で十分。もっと少なくてもいい。

I do Instagram, Twitter and YouTube, my favorite. However, I learnt that I am spending a lot of my time and energy to unimportant information.  Paying attention always to SNS seems to be very unhealthy. One checking a day would be enough. Or less?    

 

 スマホ依存症から脱却するための8つの方法 How to get away from smartphone **

https://youtu.be/jEGQaNSWG78

【漫画】スマホ依存症から脱却するための8つの方法【スマホ脳・原因】
169,672 回視聴•2021/02/22b【新】フェルミ漫画大学

  • 「何かが起こるかもしれない」と思うからハマる(SNSはドーパミンを利用している)
  • スマホによって集中力が失われる(ポケットに入れていてもダメ)
  • テーブルの上にスマホを出すな
  • SNSを使うほど孤独になる(人と比較するため劣等感を与えられやすい)
  • ブルーライトによって不眠になる(メラトニン分泌を抑えてしまう。ブルーライトを青空と勘違いするため。寝るときはスマホは別の部屋に置くこと)
  • IT企業のトップは子供にスマホを与えない(中毒性の危険を理解しているため)
  • 運動をすることがスマホへの対抗策
  • People into SNS because of expectation that something may happen (SNS leverages dopamine)
  • SNS absorbs you attention (even if you put your smartphone in the picket)
  • Don't put your smartphone on the table
  • SNS makes you lonely (SNS celebrities give you inferiority complex)
  • Blue light makes you insomnia (Your brain mistakes blue light as blue sky and curbs  production of melatonin. You should keep your smartphone out of your bedroom when you sleep)
  • IT firm CEOs do not give smartphones to their children (because they understand well the addictiveness)
  • Counter smartphones with doing exercise
スマホから脱却する8つのアドバイス 8 tips to get away from your smartphone

「スマホではなくていい機能はスマホを使わない」
「スマホの通知をすべてオフに」
「チャットやメールをチェックする時間を決める」
「誰かと会っている時はスマホを表に出さないこと」
「スマホを寝室に置かないこと」
「1週間に2時間は運動をすること」
「スマホからSNSをアンインストールしてパソコンで使うこと」

 

Don't use your smartphone for features that can be done other devices
Turn off all notifications of your smartphone
Limit time to check chats and mail
Don't handle or look smartphone when you meeting someone
Don't put smartphone in your bedroom
Do exercise at least two hours a week
Uninstall SNS on your smartphone and use your PC

 

途中経過:特に問題なし。好きなことを”発見”できると思っていたが、実は宣伝ばかり見せられていたことに今さら気づきました。

Progress: No problem at all.  I believe that I can "discover" something exciting on SNS but actually it is mostly filled with ads.

はてなブログのスターやめた I stopped hatena brog stars

スターつけてくださっていた方には申し訳ありません。ブログはシンプルにしようと思って最低限のことしかしておりません。すいません。チェックも定時にしか行わないためレスポンスが遅いです。ご了承ください。

I feel bad to kind people who put stars on my blog but I quit stars. I am trying to minimize my blog operation. Because I only check and write blogs at the fixed time, my response is slow. Please understand.

途中経過:はてなブログからの訪問者率はおよそ4%だったのが1%となりましたが、全体で観ると大きな変化ではありません。

Progress:  Hatena blog visitors represent about 4% of total visitors and it shrank to 1%. That said, not a significant change overall.

夕食やめた I stopped having dinner

16時間開けると身体が元気になるという説を実行します。昼のあとは基本食べません。夕食について考えなくていいのでラクです。夜小腹が減ったら、ヨーグルトかプロテインを摂ります。

I am carrying out everyday 16-hour fasting to make my body rejuvenate. I basically do not eat after lunch. So easy because you don't feel about your dinner at all! If I feel hungry, I suppose to have a small portion of yogurt or protein drink.

本日、荒木飛呂彦先生(『ジョジョの奇妙な冒険』の作者。若く見えることで有名)も夕飯食べてなくて、基本1食と今日知りました。(これは決定的エビデンス!)…この情報自体は何度も目にしてたのですが、午前中の水泳に気を取られていて、実質昼食しか食べていない点をスルーしておりました。

朝食:自作の野菜ジュース
昼食:野菜中心
夕食:なし

Today, I got to know the fact that Hirohiko Araki, the writer of "JoJo's Bizarre Adventure," who is also famous for his unusually young face) also has a meal a day. (This is a crucial evidence!)  I actually read this data many time, but I did not pay attention how he eats food while focusing on swimming every morning. 

rakfast: Home-made vegitable juice
Lunch: Vegetable-based diet
Supper: NA

食事制限(断食)の効用は、大隅良典教授(2016年ノーベル賞)のオートファジー研究に基づいています。
Effect of dietary restriction (fasting) is absed on the autophagy theory by Yoshinori Ohkuma, who won 2016 Nobel Prize.

 ノーベル賞を受賞した断食の秘密 Secret of fasting won Novel Prize

https://youtu.be/R2hzbzWHTa8

573,183 回 視聴•2019/02/04 
ブライトサイド | Bright Side Japan チャンネル登録者数 154万人

「オートファジー」とは、autophagy=auto(自分)phagy(食べる)=「身体の細胞は古いタンパク質を壊して再利用している」と言う意味です。16時間食べないことでオートファジーを起動できます。

Autophagy=auto (self) + phagy (eat).  Cells in your body destroy old proteins to reconstruct themselves. You can drive this autophagy function by stopping eating for 16 hours.

途中経過:夕食の献立を考える、買い物をする、用意する、食べる、片付ける=2時間と1000円。これが毎日浮いております。つまり月に60時間と3万円をゲットしたことになります。慣れると苦痛ではないし、かえってすっきり感じて集中力が付いたと思います。

Progress:  I stop deciding dinner, shopping for food materials, preparing dinner, eating, and  washing dishes.  By doing so, I save two hours and 1,000  yen every day. In a month, I've got 60 hours and 30,000 yen. Fasting is not hard to do once you get used to it. Moreover, you feel comfortable and gain concentration power.

朝食にパンをやめた  I stopped eating bread for breakfast

無糖ミューズリーとヨーグルト、ゆで卵とバナナです。以前はパンを作って、焼いて、バターやジャム、オムレツを用意していましたが…時間かかり過ぎです。

朝食で、GI値の高いパンを低GIのミューズリーに置き換えると、なんとお昼ごはんのGI値まで、下げてくれる! これを「セカンドミール効果」と呼ぶ。

My new breakfast consists of the follows: Non-sugar muesli and yogurt, boiled egg and banana. I used to bake bread, make toast, put butter and jams and prepare omlet. It takes too much.

When you replace high-GI (Glycemic Index) bread with low-GI muesli, it can lower the GI of your lunch! This is called "second-meal effect."

途中経過:毎日ミューズリーを食べるようになってお通じもいいしお腹もすきません。用意は10分のところが3分で済むし、コストも300円は低い。7 x 30 = 2,100分。月に3.5時間と10,000円浮きます。

Progress: Every muesli is very good for your bowel movements and prevents you from getting hungry. It takes only 3 minutes for simple preparation instead of 10 minutes.  300 yen lower in cost. 7 x 30 = 2,100 minutes.Accordingly you can save 3.5 hours and 10,000 yen a month.

お昼の弁当やめた  I stoped preparing lunch box

フルーツや野菜とゆで卵を持って行き、あとはサンドイッチやおにぎりを一つ買って食べます。まあそれも簡単に自分で用意できれば更にいいけど。食べ過ぎないので午後も集中できます。(以前はよく眠くなっていた。)もしそれでも足りない時はプロテイン飲料「ザパス」を飲みます。

I bring fruits, vegetables and a boiled egg. All you should add is a pack of sandwiches or a rice ball. I must be better if you can prepare by yourself. You can avoid afternoon sleepiness with this humble lunch. (I used to aften drift off on my desk.)  If you are not enough, buy protein drink Savas at a convenience store.

途中経過:弁当作りに20分はかけていたから、20x20=7時間の節約。あと、お腹が空きずらく、眠くならなくなった。「セカンドミール効果」もあって、血糖値が安定しているのだと思う。

Progress: Because it takes 20 minutes to make a bento, I can save 20 x 20 = 7 hours. I don't feel hungry nor get sleepy, thanks to the second meal effect that stabilizes blood sugar.

市販のお菓子やめた  I stopped having commercially available sweets

そもそもここ数年間あまり食べてなかったのですが、本格的にやめてます。しばらく食べないと、ショートニング(トランス脂肪酸)を使った市販のクッキーはあまり好きでなくなりました。間食はナッツや果物。どうしても菓子類が食べたければ、簡単な焼菓子を自分で焼きます。ただし、凝ったお菓子は時間がもったいないので今は作っていません。

I have basically stopped eating sweets these years, but now totally stopped.  Having stopped eating commercially available sweets using shortening (trans fat), such as cookies, I came to hate them. I ate nuts and fruits instead. If I really want to eat cookies, I'll bake some in a simple way. I don't like to spend much time baking now.

途中経過:300円x 30=9,000円の節約。プラス花粉症が改善されたので年間薬代など2万円は使わずに済みます。

IProgress: 300 yen x 30 = 9,000 yen saving, plus improvement in pollen allergy, which needs 20,000 yen for pharmaceuticals, etc. a year.

花粉症に関してはこちらの記事もどうぞ。
Please read the following article for pollen allergy: 

夜更かしするのやめた I stopped staying up late

基本10時には寝ております。スマホやPCは9時でオフ。そのあとは読書などにあてております。図書館で借りたバルザックを爆読中。

I sleep at 10 every day. Switch off smartphone and PC before 9.  I spent an hour before sleep reading. Now I'm hooked on Balzac.

スタンフォード式 最高の睡眠 The stanford for Ultimate Sound Sleep

https://youtu.be/SnG8OxmZOKU

【8分で解説】スタンフォード式 最高の睡眠|超一流の眠り方
1,298,310 回視聴•2019/11/30 サラタメさん【サラリーマンYouTuber】 チャンネル登録者数 54.6万人

寝る90分前に風呂に入って、深部体温を下げる

You should take a bath 90 minutes before going to bed in order to lower your deep body temperature.

私の場合は夜は8時の運動も睡眠力を上げている気がします。現在はこちらのプログラムが気に入ってます。

For me, exercise at 8 at night is helpful for sleeping.  My current favorite program is this.

Pamela Reifのエクサイズは甘くないが理にかなっている Pamela Reif's program is not very easy but reasonable

https://youtu.be/p-uUnrCdhR8
Pamela Reif チャンネル登録者数 638万人

途中経過:やっぱ寝るのは大切である。仕事処理能力が上がる気がします。

Progress: Sleeping matters!  I think the speed of handling my job has improved.

まとめ  Wrap-up

メディアと食事の制限で1日4時間は節約できました。限られた人生、これは大きい。ショックなほど大きい。やめること自体が面白いので、さらに取り組もうと思います。

By cutting media and meals, I can save 4 hours a day.  For your time with a limit, the 4 hours are astonishingly important. Actually, quitting is fun. I'm going to review my life further.

続く

To Be Continued

関連記事 Related Articles

---------------
tokyocabin